‘Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya

teamnetizen.com - 'Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya

Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya. Tertinggal dompet yang berisi wang tunai sebanyak RM2,000 memberi igauan ngeeri buat pasangan suami isteri dari Pendang, Kedah.teamnetizen.com - 'Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya

Namun, kejujuran petugas pasaraya Tesco cawangan Stargate, Alor Setar, Azhar Abdul Hamid, 26, telah menghilangkan kegusaran di hati mereka.

Menerusi kejadian pada Sabtu, Nor Afifullah tertinggal dompet miliknya dalam sebuah troli di lokasi berkenaan.

Kisah mengenai kejujuran Azhar sehingga Nor Afifullah berjaya mendapatkan semula dompetnya tular di Facebook apabila ia dikongsi isterinya, Ain Fatin Lyana. Bercerita kepada mStar, pengusaha produk kecantikan yang mesra disapa Fatin itu mengakui berdebar dan takut apabila mengimbas semula kejadian tersebut.

teamnetizen.com - 'Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya

“Masa sampai tu, Tesco Stargate dah nak tutup. Jadi kami pergi ke Tesco Mergong sebab Tesco tu tutup lambat sikit.

“Sampai sana tengok beg duit tak ada. Pucat muka kami masa tu, rupa-rupanya tertinggal dalam troli kat Tesco Stargate. Terus pecut, dalam 10 minit perjalanan macam tu.

“Sampai-sampai je, saya tengok orang tengah simpan troli. Saya tanya petugas di situ, terus si Azhar cakap memang ada orang tertinggal dompet dalam troli,” ujar Fatin sewaktu dihubungi pada Isnin.

Masa tu lega, macam nak sujud syukur. Rasa nak menangis, tak sangka ada lagi orang jujur, zaman sekarang susah nak jumpa.

Jelas wanita berusia 29 tahun itu, dia cukup terpegun dengan kejujuran Azhar. Malah, dia juga memanjatkan kesyukuran apabila duit dalam dompet suaminya langsung tidak terusik.

“Masa tu lega, macam nak sujud syukur. Rasa nak menangis, tak sangka ada lagi orang jujur, zaman sekarang susah nak jumpa

teamnetizen.com - 'Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya

.“Azhar tak buka, tak usik pun beg duit tu. Saya ucapkan terima kasih kepada dia. Saya dan suami juga ada hulurkan sedikit wang saguhati untuk dia.

“Kami pun masih berhubung dengan dia. Mana tahu kalau dia perlukan bantuan selepas ini, InsyaAllah kami bantu,” ujar Fatin.

Fatin dan suaminya, Nor Afifullah, masing-masing berusia 29 tahun. Sementara itu, Azhar sewaktu dihubungi mengakui terharu dengan reaksi orang ramai berhubung penularan kisahnya itu.

Jelas Azhar, biarpun bekerja dengan gaji kurang RM1,500 sebulan, dia langsung tidak berniat untuk mengambil kesempatan atas kejadian itu.

teamnetizen.com - 'Sampai sana tengok beg duit tak ada..’ Suami Isteri Pucat Muka Tertinggal Duit RM2,000 Dalam Troli Pasaraya

“Saya terjumpa beg tu masa tengah simpan troli. Memang nak pergi hantar dekat kaunter khidmat pelanggan.

“Tapi pemilik dompet tu sempat sampai dulu, saya terus bagi pada dia. Masa jumpa tu, memang saya tak buka langsung. Tak berani, takut disalahkan kalau hilang apa-apa,” ujarnya yang sudah dua tahun bekerja di Tesco Stargate.

Azhar sudah dua tahun berkhidmat di Tesco Stargate.

Difahamkan, pihak Tesco Stargate juga sudah mengetahui penularan kisah melibatkan Azhar.

Kata Fatin, pihak pengurusan pasaraya itu juga akan memberi penghargaan buat Azhar.

Malah, dia juga berterima kasih kepada Tesco kerana berjaya melahirkan kakitangan yang jujur dan amanah.

Sumber : Mstar

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


error: Content is protected !!